Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Media Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 

Itunes 9 maakt Ipod Classic stuk

Samenvatting:

Verschillende Ipods crashen wanneer ze worden verbonden met Itunes 9. In sommige gevallen zijn de muziekspelers zelfs niet te herstellen. Het probleem bestaat al even, maar Apple weigert uitleg te geven. Het probleem werd bij onze redactie aangekaart door Hendrik Delagrange uit Leuven. Zijn Ipod Classic van de vorige generatie crashte nadat hij een update […]

Verschillende Ipods crashen wanneer ze worden verbonden met Itunes 9. In sommige gevallen zijn de muziekspelers zelfs niet te herstellen. Het probleem bestaat al even, maar Apple weigert uitleg te geven.

Het probleem werd bij onze redactie aangekaart door Hendrik Delagrange uit Leuven. Zijn Ipod Classic van de vorige generatie crashte nadat hij een update naar Itunes 9 had doorgevoerd.

In de Apple Store in Leuven kreeg hij te horen dat de harde schijf stuk was en hij beter een nieuwe kon kopen. Opmerkelijk genoeg slaagde de man er zelf in om het toestel daarna weer aan de praat te krijgen met een aantal Windows-tools.

 

Het probleem is niet uniek. Op het forum van Apple zijn sinds 9 september al zeventien pagina’s aan klachten te lezen. Telkens lijkt het om een Ipod Classic te gaan. Meestal gaat het om toestellen van een of twee jaar oud, al zijn er ook meldingen van recentere exemplaren die stukgaan.

Zelfs als het probleem te herstellen is, moet de muziekspeler vaak geformatteerd worden, waardoor muziek, foto’s of persoonlijke bestanden verloren gaan.

Apple zwijgt
Wat de hele zaak nog eigenaardiger maakt, is dat Apple de kop in het zand steekt. Het verschijnsel is al sinds september bekend, maar nergens is een reactie van het bedrijf te vinden, ondanks de honderden berichten op het Apple-forum.

Onze redactie probeerde een reactie van Apple te krijgen. We werden doorverwezen naar het Britse pr-hoofd voor muziek. Die wist zeer snel te zeggen dat Apple hier geen verklaring over heeft.

Wij vroegen weliswaar niet alleen een verklaring, wel of Apple het probleem kent en hoe groot of ernstig de problemen zijn. Ook wilden we graag weten hoe gebruikers worden vergoed als hun muziekspeler van minimaal 230 euro het begeeft dankzij de software die Apple zelf aanraadt.

Hallo Steve?
Na een telefoontje en een bijkomende mail wist Apples pr-hoofd Adam Howorth ons te melden dat hij nog steeds geen informatie kon geven. Hij zou het nogmaals proberen na de Amerikaanse feestdag Thanksgiving, wat ons doet vermoeden dat alleen Steve Jobs over het probleem mag communiceren.

Lees meer over : apple, audio, crash, garantie, ipod, ipodclassic, itunes, nieuws, stuk

Reacties

comments powered by Disqus

CNET Log In Close