Belgacom trekt limieten en snelheid op

Onbeperkt surfen voor 56 euro per maand

05 februari 2010 | Pieterjan Van Leemputten

Belgacom vernieuwt zijn volledig internetaanbod, nog voor concurrent Telenet zijn nieuwe formules kan voorstellen. Wie zonder datalimiet wil surfen, betaalt 56 euro per maand. Het oude Go-abonnement krijgt een downloadlimiet van 75 gigabyte.

De aanpassingen worden ingevoerd op 1 maart. De vier abonnementen voor vast internet krijgen een nieuwe naam, snelheid en downloadlimiet. Ook de prijzen wijzigen lichtjes.

  • Internet Start
    Internet Start vervangt het Budget-abonnement. De datalimiet gaat van één naar twee gigabyte per maand. De snelheid verdubbelt naar 2 Mbps (download) en 256 Kbps (upload). De prijs zakt van 20 naar 18,90 euro.
     
  • Internet Comfort
    Het 'referentieproduct' voor Belgacom wordt Internet Comfort. “Voor de surfer die eigenlijk enkel een basisbehoefte heeft aan internet”, verduidelijkt Kris Vervaet, vicepresident Marketing & Channel Management. Hier worden limiet en snelheid verdubbeld naar 8 GB per maand aan een downloadsnelheid van 12 Mbps en 1 Mbps upload.
     
  • Internet Favorite
    De eerste grote volumeverschuivingen vinden we bij Internet Favorite. De vervanger van het Go-abonnement gaat van 25 naar 75 gigabyte per maand. De snelheid gaat van 12 Mbps (1 Mbps uploadsnelheid) naar 20 Mbps (1,5 Mbps uploadsnelheid).
     
  • Internet Intense
    De grootste update zit bij Internet Intense, dat momenteel nog Internet Plus heet. Hier valt de oude datalimiet van 60 GB per maand volledig weg. De snelheid gaat van 18 Mbps (download) en 1,2 Mbps (upload) naar 20 en 2 Mbps.

Ook de prijzen van de nieuwe abonnementen worden lichtjes gewijzigd. Internet Start en Intense worden net geen euro goedkoper aan 18,90 en 56 euro per maand. Comfort en Favorite worden bijna een euro duurder (respectievelijk 32,50 en 42,90 euro per maand).

Pakketten die televisie en vaste of mobiele telefonie combineren met internet blijven ongewijzigd. Wel worden de internetabonnementen aangepast aan de nieuwe specificaties.

Belgacom is van plan om alle klanten via hun Belgacom-mailadres te contacteren. Zij kunnen indien gewenst kosteloos overschakelen naar een goedkoper of duurder abonnement.

Goedkoper dan Nederland?
Het limietloze Intense-abonnement is een eerste stap naar wat in Nederland, Frankrijk en vele andere Europese landen al enkele jaren het geval is. Belgacom klopt zich op de borst dat het met zijn 'referentieabonnement' Internet Comfort tien procent onder het Europese gemiddelde zit en zelfs goedkoper is dan het Nederlandse KPN. Maar die vergelijking gaat niet helemaal op.

Navigeer
 Bewaar pdf  meld een fout  Reacties  Verstuur  print
Share/Bookmark
Tags: telecom, adsl, belgacom, datalimiet, snelheid, vdsl2, providers, internet

Reacties

Reageer op dit artikel

 Meld je aan om te reageren

89 reacties op dit artikel:

X.-Man
19/02/2010 09:47:33

.MaT schreef:
Ten tweede kan belgacom ook nog beginnen met FTTH endan verbleekt de kabel in het niets.
"Zucht diep en droomt weg .... :cry: "

.MaT
18/02/2010 21:11:36

WimpieIT schreef:
Volgens mij kan Belgacom Telenet niet meer bijbenen qua technologie, je kan nu eenmaal technologisch meer Mps door een afgeschermde coax dan door een sumiere telefoonkabel sleuren. Belgacom TV is een mooi voorbeeld van zo’n ramp, ze geven die paketten zelfs gratis weg. Moest Proximus er niet geweest zijn was Belgacom allang dada.

Volgens mij ben jij een beetje een telenet fanboy aan je posts te zien.
Ja, op dit moment staat kabel veel verder en kan de telefoon kabel er niet tegenop maar.... ten eerste kan men nog altijd een techniek ontdekken die de telefoonkabel weer voorop plaatst (weinig waarschijnlijk maar niet onmogelijk). Ten tweede kan belgacom ook nog beginnen met FTTH endan verbleekt de kabel in het niets.

18/02/2010 18:56:30

Volgens mij kan Belgacom Telenet niet meer bijbenen qua technologie, je kan nu eenmaal technologisch meer Mps door een afgeschermde coax dan door een sumiere telefoonkabel sleuren. Belgacom TV is een mooi voorbeeld van zo’n ramp, ze geven die paketten zelfs gratis weg. Moest Proximus er niet geweest zijn was Belgacom allang dada.

17/02/2010 11:31:54

Wanneer komt er een reactie van Scarlet?

X.-Man
12/02/2010 14:18:46

gangster429 schreef:
Dit is gevolg van concurrentie.
Belgacom en Telenet heeft zijn klanten zien vertrekken naar andere ISP die goedkoper en meer download volume hebben.

Naaa, de meeste melkkoeien blijven zitten waar ze zitten. Slechts een klein percentage doet de moeite om van provider te veranderen.
Schrik hun afl. Thuis een dag te moeten missen

12/02/2010 13:59:47

Dit is gevolg van concurrentie.
Belgacom en Telenet heeft zijn klanten zien vertrekken naar andere ISP die goedkoper en meer download volume hebben.

.MaT
12/02/2010 03:48:35

NightFall schreef:
En sorry, maar als ik voor 56€ ongelimiteerd internet kan krijgen bij Belgacom, dan ga ik geen 99€ betalen bij Teleslet voor hetzelfde product maar een beetje sneller.

Niet ongelimiteerd maar FUP :|
Ik heb ongelimiteerd voor €49/maand. ;)

X.-Man
11/02/2010 13:06:35

NightFall schreef:
hoe we het ook draaien of keren BGC is momenteel één van de weinige firmas die vroeger in overheidshanden waren die wel zelfstandig en met winst kunnen opereren...
Gut, moeilijk hoor als je het monopolie bezit op :roll:
100 Mbps "Beetje sneller"?

NightFall
11/02/2010 12:32:54

jupiter8 schreef:
billgoldberg schreef:
Kijk, da's nou eens die typisch Belgische reactie waarop Belgacow teert en ons steeds blijft afzetten!
Het wordt hoog tijd dat jij eens de prijzen eens één op één met het buitenland vergelijkt. Maar ja, "gij domme Belg, ik zet u graag eens af om mijn zakken te vullen". Dat is de mentalitiet bij Belgacow.

Denk je dat ik niet weet dat ze in het buitenland goedkopere prijzen hebben? Wat kan ik daar mee aan?

ja knikken en mak meelopen?[/quote]
magik er even op wijzen dat de loonvoorwaarden voor de werknemers van buitenlandse firma's ook lager liggen?
Dat belgische firma's hogere prijzen hebben is niet meer dan normaal want ze hebben ook meer sociale lasten te betalen.
Geef ze in bijv. Nederland dezelfde kosten en sociale lasten en de prijs zal daar ook stijgen hoor.
Om nog maar te zwijgen dat in België alle firma's aan die andere "dure" electriciteits leveranciers ook véél te veel betalen.
Akkoord, belgacom maakt grote winsten, misschien wat te groot, maar moest belgacom schulden maken en er banen op de tocht staan zou iedereen ook moord en brand schreeuwen, hoe we het ook draaien of keren BGC is momenteel één van de weinige firmas die vroeger in overheidshanden waren die wel zelfstandig en met winst kunnen opereren...
Fortis (vroegere generale) is moeten splitsen en opgekocht, NMBS maakt schulden...
Ik denk dat enkel De Lijn, op vlak van success story kan concureren met Belgacom.
En sorry, maar als ik voor 56€ ongelimiteerd internet kan krijgen bij Belgacom, dan ga ik geen 99€ betalen bij Teleslet voor hetzelfde product maar een beetje sneller.

10/02/2010 14:20:31

billgoldberg schreef:
jupiter8 schreef:
billgoldberg schreef:
Inderdaad. Eindelijk gaan de ISP's mee met hun tijd en dan is het terug niet goed voor sommige mensen, die blijkbaar alleen maar kunnen klagen.
Ik ga van 80gb (60gb+20gb extra) naar unlimited en het kost me 20 euro minder per maand. Ik ben blij.

Kijk, da's nou eens die typisch Belgische reactie waarop Belgacow teert en ons steeds blijft afzetten!
Het wordt hoog tijd dat jij eens de prijzen eens één op één met het buitenland vergelijkt. Maar ja, "gij domme Belg, ik zet u graag eens af om mijn zakken te vullen". Dat is de mentalitiet bij Belgacow.

Denk je dat ik niet weet dat ze in het buitenland goedkopere prijzen hebben? Wat kan ik daar mee aan?

ja knikken en mak meelopen?

billgoldberg
10/02/2010 12:48:59

jupiter8 schreef:
billgoldberg schreef:
Inderdaad. Eindelijk gaan de ISP's mee met hun tijd en dan is het terug niet goed voor sommige mensen, die blijkbaar alleen maar kunnen klagen.
Ik ga van 80gb (60gb+20gb extra) naar unlimited en het kost me 20 euro minder per maand. Ik ben blij.

Kijk, da's nou eens die typisch Belgische reactie waarop Belgacow teert en ons steeds blijft afzetten!
Het wordt hoog tijd dat jij eens de prijzen eens één op één met het buitenland vergelijkt. Maar ja, "gij domme Belg, ik zet u graag eens af om mijn zakken te vullen". Dat is de mentalitiet bij Belgacow.

Denk je dat ik niet weet dat ze in het buitenland goedkopere prijzen hebben? Wat kan ik daar mee aan?

X.-Man
10/02/2010 11:16:11

jupiter8 schreef:
Kijk, da's nou eens die typisch Belgische reactie waarop Belgacow teert en ons steeds blijft afzetten!
Het wordt hoog tijd dat jij eens de prijzen eens één op één met het buitenland vergelijkt. Maar ja, "gij domme Belg, ik zet u graag eens af om mijn zakken te vullen". Dat is de mentalitiet bij Belgacow.
Goed,
Ik weet dat men in POLEN notabene, 100Mbps voor 40€ krijgt.
Wat ga je nu doen met die info bigmouth? :roll:

10/02/2010 11:04:36

billgoldberg schreef:
Inderdaad. Eindelijk gaan de ISP's mee met hun tijd en dan is het terug niet goed voor sommige mensen, die blijkbaar alleen maar kunnen klagen.
Ik ga van 80gb (60gb+20gb extra) naar unlimited en het kost me 20 euro minder per maand. Ik ben blij.

Kijk, da's nou eens die typisch Belgische reactie waarop Belgacow teert en ons steeds blijft afzetten!
Het wordt hoog tijd dat jij eens de prijzen eens één op één met het buitenland vergelijkt. Maar ja, "gij domme Belg, ik zet u graag eens af om mijn zakken te vullen". Dat is de mentalitiet bij Belgacow.

X.-Man
10/02/2010 09:36:49

fANAT1C schreef:
Alleen vrees ik voor het volgende probleem, namelijk of ik wel genoeg schijfruimte ga hebben voor al die livesets in op te slaan. Maarja, zorgen voor later zegt men dan.
De laatste keer dat ik een TB kocht was aan 75€, quickport incl. ;)

billgoldberg
10/02/2010 09:17:38

Inderdaad. Eindelijk gaan de ISP's mee met hun tijd en dan is het terug niet goed voor sommige mensen, die blijkbaar alleen maar kunnen klagen.
Ik ga van 80gb (60gb+20gb extra) naar unlimited en het kost me 20 euro minder per maand. Ik ben blij.

10/02/2010 09:14:45

Wat een zever... de mensen die de €1 opslag in prijs een struikelblok vinden. Dan gebeurt er eens iets op de Belgische breedbandinternet markt en dan is het nog niet goed. Ik ben blij met die limietverhoging van 25 GB naar 75 GB, dan kan ik tenminste eens wat meer livesetjes downloaden.
Alleen vrees ik voor het volgende probleem, namelijk of ik wel genoeg schijfruimte ga hebben voor al die livesets in op te slaan. Maarja, zorgen voor later zegt men dan.

billgoldberg
09/02/2010 23:31:51

Die pagina is een typisch voorbeeld van overbodig flash gebruik.
Als je het niet kan coderen met html en css, gebruik dan een afbeelding, maar toch geen flash.
Komaan zeg.

.MaT
09/02/2010 23:05:44

Pie schreef:
Van op de officiele site van belgacom: http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... rName=adsl

Mss offtopic maar... kan iemand mij eens uitleggen waarom de inhoud van die pagina uit 1 grote brok flash bestaat? :roll: Er is niets dat beweegt buiten 1 blauw vakje dat naar boven schuift bij mouse over of niets om aan te klikken. :?

X.-Man
09/02/2010 16:49:56

Pie schreef:
Van op de officiele site van belgacom: http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... rName=adsl
Even naar beneden scrollen tot bij Internet Comfort. Belgacom is dubbelzinnig in zijn berichtgeving?
Hoe simpel je het ook maakt er zijn er altijd die zeuren.
Geheel ter zijde : volgende week VDSL UNLIMITED voor den deze :P :P :P :P

09/02/2010 16:47:42

Van op de officiele site van belgacom: http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... rName=adsl
Even naar beneden scrollen tot bij Internet Comfort. Belgacom is dubbelzinnig in zijn berichtgeving?

Alles over smartphones

Populaire Tags op ZDNet »


Poll »

Zou jij meer betalen voor milieuvriendelijke elektronica?

Nee
Nee, tenzij het een beter product is
Alleen als het mij stroom bespaart
Ja, als het prijsverschil beperkt blijft
Ja
  
Win 2x Signo DViCO TViX N-1!

Win 2x Signo DViCO TViX N-1!

Doe mee »

Win 10x Assassin's Creed II (pc)!

Win 10x Assassin's Creed II (pc)!

Doe mee »