Steve Jobs: 'geen ontvangstprobleem iPhone'
'Later meer'
28 juni 2010 | Andy Stevens
Vorige week reageerde Apple op de ontvangstproblemen van de iPhone 4 door te zeggen dat “gebruikers het toestel verkeerd vasthouden.” Topman Steve Jobs spreekt die verklaring nu tegen, in een mail aan een gebruiker.
Een bezorgde klant had een mail gestuurd aan Steve Jobs om te vragen hoe het nu precies zat met de ontvangst van de iPhone 4. “Ik hou van mijn iPhone, behalve van de moeilijkheden met de ontvangst,” schreef hij.
Jobs, die wel vaker korte antwoordjes stuurt op willekeurige mails van gebruikers, reageerde vrijwel meteen: “Er is geen ontvangstprobleem. Later meer.” Een vreemd antwoord, zeker omdat de officiële verklaring van Apple erkent dat het signaal verzwakt als je de iPhone 4 op een bepaalde manier vasthoudt.
Maar wat bedoelt Steve Jobs met zijn antwoord? Dat er een update van iOS op komst is die het probleem (dat er misschien geen is) oplost? Daar heeft iedereen zoals steeds het raden naar. Net zoals de kans bestaat dat de mail niet van Jobs zelf afkomstig is.
Wat het ook moge zijn, de gesignaleerde ontvangstproblemen hebben de lancering van de iPhone 4 op geen enkele manier gedwarsboomd. Apple heeft bekendgemaakt dat er tijdens de eerste drie dagen van de verkoop van de iPhone 4 meer dan 1,7 miljoen exemplaren van eigenaar gewisseld zijn.
Lees meer artikels over :
apple, iphone, signaal, ontvangst, stevejobs, jobs
bron: MacRumors
01/07/2010 13:40:39
DraXken schreef:
En toch 1,7 miljoen stuks verkopen op 3 dagen tijd. Goe bezig :p
Die 1.7 miljoen kopers wisten toen nog niets van die iProblemen.

30/06/2010 18:25:07
webkid schreef:
Vergelijk eens de VERKRIJGBARE Android-toestellen met een iPhone.
Heb ik gedaan. (Iphone Vs. HTC Desire) Dus ik heb het recht om erover te "leuteren".
Het zou mss eens beter zijn dat die appelboys eens vergelijken ipv te staan roepen dat "hun" iphone in alles beter is.
webkid schreef:
Het is wel een feit dat als er hier een artikel verschijnt over de iPhone dat de eerste reacties steevast komen van mensen die helemaal geen iPhone hebben.
Idd, en als er een artikel verschijnt over iets dat niet met appels te maken heeft beginnen de appelboys er zelf over. (Zie:
viewtopic.php?f=3&t=27081 )
webkid schreef:
Die zogezegde "slechte eigenschappen" van de iPhone wegen niet op tegenover de slechte eigenschappen van de concurrerende toestellen
Details graag! Zo zonder details kan ik die iphone ook zwart maken ze!
30/06/2010 18:07:53
.MaT schreef:Shortwood schreef:amigoo schreef:Ik lees/hoor ook graag hoe ze zich in allerlei bochten wringen om toch maar niet toe te geven dat ze fanboys zijn maar hun superieur toestel blijven verdedigen.

Wat eigenlijk nog grappiger is, of zieliger, dat NIET-iPhone gebruikers er veel tijd in steken om hun gal te spugen. Ikzelf ben Apple-gebruiker, geen iPhone, maar de proporties dat de "anti-applefans" aanneemt is al even zielig te noemen als de na�¯viteit van sommige Apple-gebruikers.
Grow up.
Wat eigenlijk nog grappiger is, of zieliger, dat iPhone gebruikers er veel tijd in steken om hun toestel en apple te verdedigen bij diezelfde NIET-iPhone gebruikers die hun gal spuwen. Meestal door slechte eigenschappen met de mantel der liefde toe te dekken. Ze sterven liever dan toe te geven dat apple een foutje of een minder goede beslissing gemaakt heeft.
Die zogezegde "slechte eigenschappen" van de iPhone wegen niet op tegenover de slechte eigenschappen van de concurrerende toestellen. Dus, waarom zouden wij veel tijd steken in het bedekken met de mantel der liefde van die zogezegde "slechte eigenschappen"? Dat klopt voor geen meter. Het is wel een feit dat als er hier een artikel verschijnt over de iPhone dat de eerste reacties steevast komen van mensen die helemaal geen iPhone hebben. Alsof hun mening er toe doet. En: wie ligt daarop te wachten? Er wordt hier veel geleuterd over de iPhone, maar valabele alternatieven zijn er wel niet echt zeker? Vergelijk eens de VERKRIJGBARE Android-toestellen met een iPhone. Of is het van velen een hobby misschien om te lullen over toestellen die je hier toch niet kunt kopen?
30/06/2010 13:21:52
Shortwood schreef:amigoo schreef:00110001 schreef:
ROFL deze discussies zijn echt grappig, blijven doorgaan!!
Ik lees/hoor ook graag hoe ze zich in allerlei bochten wringen om toch maar niet toe te geven dat ze fanboys zijn maar hun superieur toestel blijven verdedigen.

Wat eigenlijk nog grappiger is, of zieliger, dat NIET-iPhone gebruikers er veel tijd in steken om hun gal te spugen. Ikzelf ben Apple-gebruiker, geen iPhone, maar de proporties dat de "anti-applefans" aanneemt is al even zielig te noemen als de na�¯viteit van sommige Apple-gebruikers.
Grow up.
Wat eigenlijk nog grappiger is, of zieliger, dat iPhone gebruikers er veel tijd in steken om hun toestel en apple te verdedigen bij diezelfde NIET-iPhone gebruikers die hun gal spuwen. Meestal door slechte eigenschappen met de mantel der liefde toe te dekken. Ze sterven liever dan toe te geven dat apple een foutje of een minder goede beslissing gemaakt heeft.
30/06/2010 09:54:47
amigoo schreef:00110001 schreef:
ROFL deze discussies zijn echt grappig, blijven doorgaan!!
Ik lees/hoor ook graag hoe ze zich in allerlei bochten wringen om toch maar niet toe te geven dat ze fanboys zijn maar hun superieur toestel blijven verdedigen.

Wat eigenlijk nog grappiger is, of zieliger, dat NIET-iPhone gebruikers er veel tijd in steken om hun gal te spugen. Ikzelf ben Apple-gebruiker, geen iPhone, maar de proporties dat de "anti-applefans" aanneemt is al even zielig te noemen als de na�¯viteit van sommige Apple-gebruikers.
Grow up.
29/06/2010 18:02:13
00110001 schreef:
ROFL deze discussies zijn echt grappig, blijven doorgaan!!
Ik lees/hoor ook graag hoe ze zich in allerlei bochten wringen om toch maar niet toe te geven dat ze fanboys zijn maar hun superieur toestel blijven verdedigen.

29/06/2010 17:25:14
ROFL deze discussies zijn echt grappig, blijven doorgaan!!
29/06/2010 16:18:11
Dat is dus wat ik bedoel met dat "iphone-volkje".
Van zodra ze niet meer kunnen antwoorden maken ze er "geen woorden meer aan vuil", antwoorden ze gewoon niet meer of beginnen gewoon wat op hun iphone te tokkelen zonder zich nog iets aan te trekken van de omgeving.

29/06/2010 15:50:51
DraXken schreef:Zegt meer over jou dan over de groep die je viseert

Ah? Vertel �©�©ns. Wat zegt dat over mij?

29/06/2010 15:05:23
amigoo schreef:DraXken schreef:Ben ik het mee eens

Lijkt me ook wel heel normaal, denk ik. Het valt ook op dat meestal degenen die het toestel zelf niet bezitten, er het meest problemen mee hebben

Ik heb dan weer meer problemen met de eigenaren van die iphone, dan met dat toestel zelf.

Das jouw volste recht, he

Zegt meer over jou dan over de groep die je viseert

29/06/2010 14:55:25
DraXken schreef:Ben ik het mee eens

Lijkt me ook wel heel normaal, denk ik. Het valt ook op dat meestal degenen die het toestel zelf niet bezitten, er het meest problemen mee hebben

Ik heb dan weer meer problemen met de eigenaren van die iphone, dan met dat toestel zelf.

29/06/2010 14:37:02
iemand schreef:DraXken schreef:Ben ik het mee eens

Lijkt me ook wel heel normaal, denk ik. Het valt ook op dat meestal degenen die het toestel zelf niet bezitten, er het meest problemen mee hebben

Die bekijken het vanuit een ander standpunt. Je moet overigens toegeven dat Apple fans nogal graag hun aankoop showen, het is dan maar al te leuk om die eens op hun plaats te zetten met zo'n blunder van een probleem (en repliek van de Apple God).
Sja, inderdaad. Ik laat mijn iPhone wel graag zien aan vrienden enzo. Maar dat was ook zo als ik een nieuwe Windows smartphone kocht. Mijn vriendenkring bestaat grotendeels uit techneuten, dus daar lijkt me dat ook logisch. Maar je hebt een punt, velen kopen hem precies enkel en alleen om te showen

29/06/2010 13:57:42
DraXken schreef:Ben ik het mee eens

Lijkt me ook wel heel normaal, denk ik. Het valt ook op dat meestal degenen die het toestel zelf niet bezitten, er het meest problemen mee hebben

Die bekijken het vanuit een ander standpunt. Je moet overigens toegeven dat Apple fans nogal graag hun aankoop showen, het is dan maar al te leuk om die eens op hun plaats te zetten met zo'n blunder van een probleem (en repliek van de Apple God).
29/06/2010 13:43:21
iemand schreef:Ik stel mij altijd de vraag hoe iedereen zou reageren als dit de concurrentie zou overkomen. Je gaat mij moeilijk kunnen zeggen dat een Apple fan dezelfde houden zal aanhouden. De Apple hater zal overigens ook niet dezelfde houden aanhouden hoor

Die zal ook zijn toestel verdedigen.
Wat mij misschien wel zal opvallen is dat de Apple fanaat meer zal relativeren, althans dat gevoel krijg ik altijd. Die probeert veel meer zijn duur aankoop goed te praten dan een Apple hater dat zou doen met zijn favoriet toestel. Er wordt volgens mij immers een beetje verwacht dat als je een toestel koopt van âÂ?¬600 dat daar weinig mee mis kan gaan in vergelijking met een toestel van de helft van die prijs.
Ben ik het mee eens

Lijkt me ook wel heel normaal, denk ik. Het valt ook op dat meestal degenen die het toestel zelf niet bezitten, er het meest problemen mee hebben

29/06/2010 13:12:10
Ik stel mij altijd de vraag hoe iedereen zou reageren als dit de concurrentie zou overkomen. Je gaat mij moeilijk kunnen zeggen dat een Apple fan dezelfde houden zal aanhouden. De Apple hater zal overigens ook niet dezelfde houden aanhouden hoor
Die zal ook zijn toestel verdedigen.
Wat mij misschien wel zal opvallen is dat de Apple fanaat meer zal relativeren, althans dat gevoel krijg ik altijd. Die probeert veel meer zijn duur aankoop goed te praten dan een Apple hater dat zou doen met zijn favoriet toestel. Er wordt volgens mij immers een beetje verwacht dat als je een toestel koopt van âÂ?¬600 dat daar weinig mee mis kan gaan in vergelijking met een toestel van de helft van die prijs.
29/06/2010 12:02:11
X.-Man schreef:DraXken schreef:
kinderziektes worden gaandeweg aangepakt.
WTF "kinderziektes?
Het is al de 4DE GEN !!!

Dikke zever allemaal. Onbegrijpelijk dat mensen dit pikken, kom jij dit nog even mooipraten

Mja, gij vindt nogal rap iets dikke zever

Liggen we niet wakker van. Feit is dat een massa mensen totaal geen problemen heeft met de ontvangst.
En ja, kinderziektes: nieuwe cpu, nieuw antennesysteem, nieuw mobo, nieuwe type display, nieuw OS. Het is de 4de versie van de iPhone, het is geen revisie van het vorige toestel.
En ik heb duidelijk gezegd dat er een probleem is dat opgelost moet worden. Da's geen mooipraterij

Niet dat ik verwacht dat jij dat begrijpt...
29/06/2010 11:45:13
DraXken schreef:
kinderziektes worden gaandeweg aangepakt.
WTF "kinderziektes?
Het is al de 4DE GEN !!!

Dikke zever allemaal. Onbegrijpelijk dat mensen dit pikken, kom jij dit nog even mooipraten

29/06/2010 11:13:57
amigoo schreef:DraXken schreef:
En toch 1,7 miljoen stuks verkopen op 3 dagen tijd. Goe bezig :p Er zullen wel wat problemen zijn, maar volgens mij wordt het door de iPhone haters een beetje opgeblazen allemaal... Ik hoop gewoon dat er voor degenen die het probleem hebben snel een oplossing is.
Deze problemen werden gemeld door
KOPERS van die iphone.
Ik denk niet dat iemand die zoiets koopt, dat ding haat.
Trouwens God heeft toch al een oplossing gegeven: Die gsm anders vasthouden.

Het probleem wordt inderdaad gemeld door de eigenaars van een toestel. Lijkt me redelijk logisch :p Het bashen op Apple over dit probleem gebeurt door degenen die iets tegen de iPhone hebben. Big difference

Ik praat het niet goed, he, er zit een fout in het toestel (meerdere zelfs, witte stippen, gele vlekken, ...). Kinderziektes van een nieuw toestel. Apple heeft dat wel meer en da's wel verschrikkelijk jammer voor zo een duur toestel. Volgens mij moet Apple wat meer aandracht aan QC besteden VOOR een release. HTC heeft een soortgelijk probleem met zijn EVO. Scherm komt los en touchscreen reageert niet goed wanneer het toestel neerligt.
Maar die kinderziektes worden gaandeweg aangepakt. De oplossing waar jij over spreekt is geen "oplossing" maar een workaround. De oplossing zal wel volgen

29/06/2010 11:09:45
mutley schreef:
Er is geen probleem???
Komaan zeg - er is �©�©n heel groot probleem, nl. dat Apple zich niks aantrekt van de bescherming van de privacy. We dreigen in een oorlog terecht te komen zoals ten tijde van de browseroorlogen - deze keer is onze privacy de inzet - en datamining. En dan nog die bemoeizucht met wat je draait op dat ding - enkel wat zijne doorluchtigheid ok vindt is toegelaten. Zijn we JozefII vergeten - die had ook dat soort ideetjes... Maar dan wel ten tijde van de oostenrijkers.
Open uw ogen voor Jobs met uw data lopen is... En als jobs het niet doet - dan is het microsoft dat u bekogeld met reclame (u heeft desondanks veel âÂ?¬âÂ?Â?s neergeteld voor dat ding!) - of installeert google achter uw rug vanalles. Maar vrij muziek of multimedia kopen waar u dat wil - FORGET it!
U koopt een gouden kooi, voor veel te veel poen.
U springt in de vaart, ik niet.
Ik ben het er gedeeltelijk mee eens. Apple probeert zeer dominant te zijn. Dat klopt. En ik ben het absoluut niet altijd eens met Apple. Maar wel een beetje redelijk blijven, he

Zo goed als elk bedrijf probeert zoveel mogelijk informatie te verzamelen over zijn klanten...
Trouwens, het ging om het ontvangstprobleem. En gezien de vele meldingen is er wel degelijk een probleem. Maar het wordt allemaal een beetje opgeblazen als je het mij vraagt

Zal wel opgelost worden.
En ja, Apple probeert zijn willetje op te dringen aan zijn gebruikers, maar niets houdt ons tegen om daar een stokje voor te steken, hoor. Vandaar dat het jailbreaken zo populair is. En je kan je de vraag stellen of het de bedoeling is dat je zo een duur toestel eerst moet jailbreaken voor je je zin kan doen. Net zoals je je kan afvragen of je een Android toestel moet rooten voor je hem echt volledig naar wens kan aanpassen.
Het blijft heel simpel. Kan je je niet vinden in de voorwaarden van Apple en je wil toch de iPhone (ik persoonlijk vind het een pracht van een toestel), dan kan je jailbreaken en vanaf dan kan je ads blocken en installeren wat je wil. Kan je hier ook niet mee leven? Andere toestellen genoeg, denk ik

Maar neen, liever wat afgunstig komen bashen :p Anyway, zeker niet mee stoppen. Het blijft grappig om te zien hoe jullie zo hard van stapel kunnen lopen over een toestel waar jullie geen interesse in hebben :p
Blog : De Redactie
Het zijn hoogdagen voor ICANN. De organisatie krijgt bakken geld voor nieuwe toplevel domeinnamen. Maar wie staat te springen om ze te gebruiken?
lees meer »
in de kijker »
news
De opstarttijd van Windows 8 is zo kort dat er nauwelijks tijd is om in de Veilige Modus te geraken. Microsoft sleutelde daarom flink aan de bootcyclus.
lees meer »
news
In Antwerpen opent vandaag Gamebox, een project waar jongeren onder begeleiding van specialisten kunnen gaan gamen.
lees meer »
help
De webapplicatie Readlists maakt gratis e-books van door jou geselecteerde nieuwsartikelen en verstuurt ze naar je smartphone, tablet of e-reader.
lees meer »
Game
Na een ongeluk met een gevangenistransport kom je in het onheilspellende Silent Hill terecht. Wapens zijn schaars, dus zal je moeten improviseren om te overleven.
lees meer »
wedstrijden »
Win 6x Mission: Impossible - Ghost Protocol!
Doe mee »