Review Logitech HD Pro Webcam C920

Pros

• HD-beelden
  • Bewegingsdetectie
  • Uitstekende audio

Cons

• Videobeelden niet spectaculair

De Logitech HD Pro Webcam is voorzien van een mount met op drie plaatsen een scharnier. Hierdoor kan je het toestel zonder problemen in de juiste positie vastklemmen aan je monitor of op je bureau zetten. Onderaan de voet van de webcam bevindt zich eveneens een tripodhouder met schroefdraad. Ongeacht de positie waarin je de webcam van Logitech wilt plaatsen, kom je aan je trekken.

Om de webcam aan te sturen heb je Logitech zijn Webcam Controller-software nodig. Hier vind je de besturing om digitaal in- en uit te zoomen en de camera te kantelen. Verder kan je snel een foto of video maken en kan je bewegingsdetectie inschakelen. Logitech geeft je de mogelijkheid om tijdstippen in te stellen waartussen de camera beelden moet maken wanneer het beweging detecteert. Uiteraard dient je computer ingeschakeld te zijn om van deze functie te genieten, waardoor het toepassingsgebied voor de bewegingsdetectie erg beperkt is. In de webcamgalerie kan je ten slotte alle foto’s en video’s bekijken die je hebt gemaakt.

De Logitech HD Pro Webcam kan 360p-, 480p-, 720p- en 1080p-beelden maken. Standaard maakt de camera 720p-video’s. Indien je van de hoogste kwaliteit wilt genieten, moet je de instellingen dus aanpassen. De webcam maakt degelijke beelden, al moet je geen wonderen verwachten. De audiokwaliteit van de webcam is daarentegen wel erg indrukwekkend. De c920 heeft ruisonderdrukking die zonder problemen het geluid van een airco wegwerkt.

Windows-laptops en de recentste toestellen van Apple worden steevast van een webcam voorzien. Wie niet geïnteresseerd is in de beeldkwaliteit hoeft hierdoor geen afzonderlijke webcam aan te schaffen. De video- en audiokwaliteit van de Logitech HD Pro Webcam is beduidend beter dan de standaard camera van een laptop, wat de grootste reden is om een afzonderlijke camera aan te schaffen. Jammer genoeg is de webcam van Logitech wel niet compatibel met Macs.

Lees meer over : logitech, Logitech HD Pro Webcam C920, webcam