Deze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over de cookies waarvan deze website gebruik maakt klik hier.
Door verder op deze website te surfen geeft u de toestemming aan Minoc Media Services om cookies te gebruiken. verder gaan
 

Maak een back-up van je bestanden met Google Drive

Samenvatting:

Google Drive heeft voortaan een functie waarmee je van de bestanden op je pc automatisch een back-up kan maken. We zochten uit hoe de functie werkt.

Google Drive is één van de populairste clouddiensten en wordt door veel mensen gebruikt om bestanden op een veilige locatie te bewaren. Google heeft al een tool waarmee je je foto’s automatisch kan synchroniseren met de cloud. Nu breidt het bedrijf deze functionaliteit uit naar alle bestanden. Alle bestanden die je selecteert, worden automatisch in de cloud bewaard, waardoor je te allen tijde een back-up van je belangrijkste files hebt.

1. Installeren

Alvorens je gebruik kan maken van de back-upfunctie in Google Drive, moet je de tool installeren. Download de software en start het installatieproces. Het duurt enkele minuten alvorens de software geïnstalleerd is, waarna je je computer moet herstarten. Start hierna de applicatie, die Google Drive for PC heet en meld je aan.

2. Mappen kiezen

In de volgende stap vraagt Google van welke mappen je een back-up wilt maken. Standaard staan Afbeeldingen, Bureaublad en Documenten aangevinkt, maar door op Map Kiezen te klikken, kan je andere folders toevoegen.

In dit venster moet je eveneens de uploadgrootte van je foto’s en video’s kiezen. Google duidt hier standaard ‘Oorspronkelijke kwaliteit’ aan, maar we raden je aan de eerste optie te selecteren. Hierdoor krijg je onbeperkte opslag, al zal de kwaliteit van je foto’s wel iets minder zijn. Vink ten slotte de onderste optie aan om ervoor te zorgen dat foto’s en video’s in Google Foto’s belanden.

3. Synchroniseren

Het laatste venster gaat over de synchronisatie van je bestanden. Wil je de files zowel in de cloud als op je pc hebben staan, dan moet je Google opdracht geven je Drive te synchroniseren. Google kiest hier automatisch de maplocatie C:Users[je naam]Google Drive, maar dat kan je desgewenst aanpassen.

Verder kan je eveneens kiezen welke bestanden gesynchroniseerd worden. Je kan alles van je Drive naar je pc halen, of slechts bepaalde mappen. Google maakt vervolgens automatisch de map aan en creëert een snelkoppeling op je bureaublad. Je kan je gesynchroniseerde bestanden in de map bekijken, of online.

Lees meer over : back-up, google drive, tip

Reacties

comments powered by Disqus

CNET Log In Close